Om Gærum Skole

Velkommen til Gærum Skole

Gærum Skole er en oplandsskole, som ligger i kuperet og smuk natur og har ca. 75 elever fordelt på 0.-6. årgang.

Fra og med 7. klasse er det naturligt, at eleverne fortsætter deres skolegang på Bangsbostrand Skole i Frederikshavn by. Der er et tæt samarbejde mellem de to skoler omkring brobygning i forbindelse med overgangen. Skolen og SFO har i alt 10 lærere/pædagoger, som varetager undervisningen.

Gærum Skole er en central medspiller og en integreret del af et særdeles aktivt lokalsamfund, som i meget høj grad bakker op om skolen.

Vi praktiserer samlæsning i stor udstrækning og har en mangeårig erfaring heri. Det betyder, at eleverne i langt de fleste af deres timer undervises på fire hold hhv. 0. klasse, 1-2. klasse, 3-4. klasse og 5-6. klasse. I enkelte timer er eleverne årgangsopdelte.

I de samme bygninger holder også skolens SFO, børnehaven ”Kernehuset” og vuggestuen til. Der er et meget tæt samarbejde mellem børnehave og skole/SFO. SFO’en ligger således i direkte tilknytning til børnehaven, så børnene her mødes på tværs. I SFO’en møder børnene voksne, som de også møder i skolen, idet disse pædagoger er ansat i såvel skole som SFO.

I den daglige undervisning er bevægelse og undervisningsdifferentiering et afgørende og bærende princip. Vi gør meget ud af at vise elevernes arbejde frem – bl.a. på skolens facebookside, via udstillinger osv.

Vi har en anerkendende tilgang til børnene, og vi vægter kreativitet, trivsel, fællesskab og ansvar for hinanden på tværs af alder og årgange.

På Gærum Skole har vi en meget aktiv støtteforening, som du kan læse mere om under menupunktet "Støtteforening" her på siden. Du kan også se glimt fra vores hverdag på skolens Facebook-side.