Om Bangsbostrand Skole

Velkommen til Bangsbostrand Skole

Vi er optaget af at danne og uddanne vores elever til at begå sig i fremtiden. Hos os er der plads til forskellighed, og vi har en anerkendende tilgang til hinanden.

Vi er en rummelig skole med inkluderende læringsmiljøer. Vi afspejler det mangfoldige samfund, vi er en del af, og vores cirka 625 elever repræsenterer over 20 nationaliteter.

Nærheden til såvel bymiljøet i Frederikshavn, vandet og stranden samt skoven afspejles i den daglige undervisning med ture ud af huset. For at vores elever trives og bliver så dygtige, som de kan, laver vi en motiverende og varieret skoledag præget af forudsigelighed og struktur.

Vi er stolte af vores elever, der hver dag gør deres bedste. Vi har aktive, engagerede elever i et velfungerende elevråd med indflydelse. Vi har et dygtigt skolekor, som ved lejlighed optræder ude i byen og et dramahold, der laver forestillinger for skiftende publikum. Vi har dedikerede elever i skolepatruljen, der dagligt står vagt ved vores skoleveje, og vi har en legepatrulje, der skaber trivsel i skolegården hos de yngste elever.

Vi har brobygning både til ungdomsuddannelserne og børnehaverne, hvor blandt andet en makkerordning og et tæt samarbejde er med til at skabe en god skolestart. Vi har aktiviteter med distriktets børnehaver både før og efter skolestart.

Hen over året har vi temadage fx en trivselsdag, emneuger og motionsdag. I udskolingen arbejder vi med talenthold i samarbejde med ungdomsuddannelserne og på mellemtrinet udvikler vi læringsforløbet i samarbejde med HotSpot.

Vi har et særligt fokus på læsning og understøttelse af ordblinde elever i alle fag. Vi har et cafe-tilbud til vores ordblinde elever, som følges tæt gennem hele deres skolegang. I samarbejde med Frederikshavn Bibliotek sætter vi fokus på gode læsevaner og hver uge får vi besøg af de meget populære læsehunde samt en gruppe af frivillige læsevenner.

Inklusion handler for os både om faglig, social, kulturel og fysisk deltagelse i vores fællesskab, og vi gør meget for at rumme alle børn.

Skolens ansatte arbejder i professionelle læringsfællesskaber, og vi har et godt lærer/pædagog-samarbejde om blandt andet den understøttende undervisning. Vores medarbejdere er fagligt dygtige og motiverede for at udvikle deres kompetencer. Vi er stolte af vores fællesskab i personalerummet, og vi støtter hinanden i at gøre det bedste for både skolen, kollegaer og børnene.

Skole-hjem-samarbejde betyder meget for os. Vi er i dialog med de forældre, der har børn på skolen, og lytter både når vi får ros, og hvis vi får kritik.

Når skoledagen slutter, kan de yngste elever benytte vores SFO, der består af Huset og Hyggeren. Her arbejder pædagogerne med trivsel i børnefællesskaber, kreativitet, leg, medbestemmelse og fysiske udfoldelser.

På Bangsbostrand Skole tilbyder vi undervisning fra 0. til 9. klassetrin i en tredelt skole, der består af indskoling, mellemtrin og udskoling. Fra 7. klasse går eleverne fra Gærum hos os. Vi er en traditionsrig byskole med stolte rødder og fokus på udvikling. Vores ældste bygninger er fra 1916, men vores klasseværelser er moderniserede og opdateret med fx smartboards.

Alle er velkomne til at følge med i vores hverdag på vores side på Facebook.